Jani Halmeen kolumni: Elämä on huomattavasti hauskempi kokemus, kun sulkee autopilotin

Jani Halme asuu Parikkalassa ja Helsingissä, jossa hän on töissä mediatoimistossa luovana johtajana.

Tein uudenvuodenlupauksen. Aion olla jatkossa entistäkin tyhmempi asiakas. Koska niin kokee enemmän. Paljon hyviä elämyksiä on nimittäin mennyt ohi ihan vain sen vuoksi, että olen pelännyt asiakaspalvelutilanteita. Nolatuksi tulemisen pelko on toistuvasti voittanut uteliaisuuden.
 
Olen tilannut baarissa tavallisen kolmosen tai suodatinkahvin, vaikka olisi houkuttanut kokeilla jotain uutta. Mitä jos se erikoisolut onkin liian erikoisen makuista, tai en osaa lausua cappuccinoa sujuvasti? Olen jättänyt kaartamatta hampurilaisravintoloiden drive in -kaistoille, kun olen arastellut sille tolpalle puhumista. Ulkomailla vasta onkin kauheaa. Paljonko sitä juomarahaa pitää antaa?

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet