Lukijalta: Mistä näkövammainen tietää istahtavansa oikeaan taksiin?

Tilasin keskiviikkona 9.1. Kajonin vammaiskuljetuksesta taksin. Auto tuli viimein ja ajoin määränpäähäni. Ilmeni kuitenkin, että se olikin Taksi Saimaan kyyti ja minun oli maksettava koko matkan hinta. Lyhyesti kerrottuna joku muu oli tilannut samaan osoitteeseen tuon auton. Minulle varattu Kajonin auto sen sijaan lienee aikanaan tullut odottelemaan minua.

Niin tai näin: jouduin sekä maksamaan väärän kyydin että menettämään yhden kuljetuspalvelumatkoistani, kuulemma sillä perusteella, että Kajonin auto oli tilattu paikalle.

Elämme taksiuudistuksen jälkeistä aikaa. Ainakin näkövammaiselle asiakkaalle olisi kerrottava, minkä firman auto kohdalle pysähtyy ja varmistettava, että puhuttelee kyydin tilaajaa.

Mikko Ojanen, Lappeenranta

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet

Uusimmat uutiset