Lukijalta: Vammaispalvelun taksi tuli 1,5 tuntia myöhässä

Eksoten uudistetut vammaispalvelujen kuljetuspalvelut antavat asiakkaan odottaa.

Ennen uudistusta taksi tuli sovitusti. Toisin on nyt. Kyydin piti tulla kello 13:15. Noin 20 minuutin odotuksen jälkeen soitto keskukseen, josta kerrottiin, ettei vapaata autoa ole ja pyydettiin odottamaan heidän soittoaan. Noin 50 minuutin odotuksen jälkeen uusi soitto, ja pitkän odotuksen jälkeen luvattiin auton kohta vapautuvan ja saapuvan 14:30:n jälkeen.

Yhdenvertaisuudesta ei ole tässä kohtaa tietoakaan.

Miksi tällaisen palvelun käyttäjän pitää odottaa melkein 1,5 tuntia yli sovitun, kun normaalin taksin voi saada jopa viidessä minuutissa?

Kuka tässä tapauksessa korvaa koituneet ylimääräiset menot, kuten menetetyn työajan? Tuskin Eksote ainakaan nykyisellä budjettivajeella. Jos kyyti pitää tilata tunti ennen lähtöaikaa, niin luulisi auton tulevan myös ajallaan.

Yhdenvertaisuudesta ei ole tässä kohtaa tietoakaan. Keskuksen henkilökuntakin voisi opetella asiakaspalvelun perusteet, joita heille ei ole ilmeisesti opetettu.

Yrittääkö Eksote saada säästöjä lisää sillä, että otetaan tällainen vasurilla hutaistu palvelu käyttöön ja toivotaan, että kukaan ei sitä käyttäisi? Taas kerran voi vain todeta, että kyllä vanha oli parempi ja tässä kohtaa se tosiaan pitää paikkansa eikä ole pelkkää sanahelinää.

Sami Ordning, Imatra

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet

Luetuimmat