Lukijat: Kestääkö Eksoten linjaus päivänvaloa?

Onko tietoa, miten kotona asuvien ikäihmisten palvelut ovat järjestyneet tilanteessa, jossa Eksote on puhelinsoitolla ilmoittanut lopettavansa palvelut vanhuksen kotona?

97-vuotiaalle yksin kotona asuvalle omaiselleni ilmoitettiin kauttani puhelinsoitolla palvelujen loppumisesta. Syyksi kerrottiin taloudellinen kannattamattomuus.

Kerrottiin, että käyntien pitäisi olla päivittäisiä, silloin vain voi saada palvelua ja se on Eksotelle taloudellisesti kannattavaa. Linjauksen mukaan harvemmilla käynneillä selviytyvät vanhukset ohjataan yksityisille palveluntuottajille.

Onko Eksoten linjaus päivänvaloa kestävä? Pohjautuuko Eksoten toiminta vanhuspalvelulakiin? Onko oikeasti mahdollista valita asiakkaat kotihoitoon?

Anja Talka, Kotka

Luetuimmat