Lukijat: Kestääkö Eksoten linjaus päivänvaloa?

Onko tietoa, miten kotona asuvien ikäihmisten palvelut ovat järjestyneet tilanteessa, jossa Eksote on puhelinsoitolla ilmoittanut lopettavansa palvelut vanhuksen kotona?

97-vuotiaalle yksin kotona asuvalle omaiselleni ilmoitettiin kauttani puhelinsoitolla palvelujen loppumisesta. Syyksi kerrottiin taloudellinen kannattamattomuus.

Kerrottiin, että käyntien pitäisi olla päivittäisiä, silloin vain voi saada palvelua ja se on Eksotelle taloudellisesti kannattavaa. Linjauksen mukaan harvemmilla käynneillä selviytyvät vanhukset ohjataan yksityisille palveluntuottajille.

Onko Eksoten linjaus päivänvaloa kestävä? Pohjautuuko Eksoten toiminta vanhuspalvelulakiin? Onko oikeasti mahdollista valita asiakkaat kotihoitoon?

Anja Talka, Kotka

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet

Luetuimmat