Kaupallinen yhteistyö | Gorillasports.fi

Kuntopyörällä onnistuu myös 10 minuutin ihmetreeni

Kuntopyörä on yllättävän monipuolinen kuntoväline kotiin, joka sopii erinomaisesti myös aloittelijoille

Kuntopyörällä onnistuu myös 10 minuutin ihmetreeni

Kuntopyörä on kenties yksi maailman suosituimmista kuntolaitteista, eikä syyttä. Kuntopyörällä saa tehokkaasti hien pintaan, ja se on nivelystävällinen. Se sopii siis erittäin hyvin myös aloittelijoille sekä kuntoutukseen. 

Kotiin hankittu kuntopyörä mahdollistaa myös treenin säästä riippumatta. Loskakelillä harvoin tekee mieli lähteä tarpomaan lenkkipoluille, ja kuntopyörällä tehokas treeni onnistuu sisätiloissa, jopa 10 minuutissa.

Edullinen kuntopyörä kotiin

Useat pitävät kuntopyörän hintaa esteenä sellaisen kotiin hankkimiselle. Todellisuudessa halpa kuntopyörä irtoaa kotiin jopa alle 150 eurolla.

Etenkin kuntoutukseen ja ikääntyville ihmisille helppo malli on rekumbentti kuntopyörä. Selkänojallinen satula tarjoaa turvallisen istumapaikan, ja matalan rekumbenttipyörän kyytiin on helppo nousta.

Gorilla Sportsin laajasta valikoimasta löytyy kaikille sopiva perusmallin kuntopyörä. Paras kuntopyörä on se, joka sopii parhaiten tavoitteisiisi.

Spinningpyörän ajoasento mukailee kilpapyöräilijän asentoa, ja spinningpyörä sopiikin parhaiten rankkoihin treeneihin, sekä intervalliharjoitteluun.

Pikatreeni kuntopyörällä

Tutkijat ovat selvittäneet, että jopa 10 minuutin intervallitreenillä voi saada yhtä hyviä tuloksia kuin pitemmällä, noin 30 minuutin, harjoittelulla. Tutkijoiden suorittamassa testissä lyhyen intervallitreenin suorittajien kunto ja hapenottokyky paranivat samaa tahtia pitempää treeniä polkevien kanssa.

Hyppää pyörän selkään ja lämmittele ensin rauhallisesti noin 2 minuutin ajan. Lämmittely on aina tärkeää, jotta turhilta loukkaantumisilta vältytään.

2 minuutin lämmittelyn jälkeen tee 20 sekunnin spurtti, jossa poljet niin kovaa kuin suinkin pystyt. Vähennä tämän jälkeen vastusta, ja polje 2 minuuttia rauhallisemmin. Toista tämä setti 3 kertaa, mutta viimeisen spurtin jälkeen polke 3 minuuttia rauhallisesti. 

Näin helposti onnistuu pikatreeni kuntopyörällä kotona. Harjoittelu kannattaa kuitenkin pitää monipuolisena. Suorita intervallitreeni vaikka kaksi kertaa viikossa, ja kolmantena treenipäivänä tee pitempi, noin 30 minuutin, pyöräilyretki.