Kaupallinen yhteistyö | Imatran Seudun Sähkö Oy / Eekoo

Ritva Markkulan lomamatkan hotellilasku kuittaantuu osittain hänen sähkölaskullaan, koska Imatran Seudun Sähkö maksaa Bonuksia S-Tilille

Rantahovin entisen yrittäjän periaate on suosia paikallisia yrityksiä. Kun hän käy kampaajalla Eekoon Emotionin kampaamossa, karttuvat samalla Bonukset

Ritva Markkulan ja
parturi-kampaajan Marika Paavosepän näkemykset osuvat hyvin yhteen. Hyvän
lopputuloksen lisäksi Ritva Markkula on tyytyväinen, että kampaajakäynti
kartuttaa S-tiliä.
Ritva Markkulan ja parturi-kampaajan Marika Paavosepän näkemykset osuvat hyvin yhteen. Hyvän lopputuloksen lisäksi Ritva Markkula on tyytyväinen, että kampaajakäynti kartuttaa S-tiliä.

Ritva Markkula on Imatralla sen verran hyvin tunnettu henkilö, että harva muistaa hänen olevan paluumuuttaja.

— 1970 lähdin Imatralta Lahteen opiskelemaan suurtalouskeittiöiden esimieheksi ja jäin sille tielle. Ensin olin Vääksyssä hotelli Tallukassa apuemäntänä, mutta kun Joensuussa avattiin Kimmeliä, meitä siirtyi sinne Tallukan johtajan kanssa kymmenisen henkeä. Olin siellä kymmenen vuotta ja suuriman osan ajasta pääemäntänä, eli kerroshoitajien ja ravintolasiivouksen esimiehenä sekä vastasin hotellin ja ravintolan tavarahankinnoista.

Kun Valtionhotellia restauroitiin, Markkulalle soitettiin ja kysyttiin, kiinnostaisiko häntä pääemännän työt Imatran kosken partaalla. Perhe päätti palata vanhaan kotikaupunkiin, jossa elämä on soljunut viimeiset reilut 30 vuotta.

Oikeastaan säästän Bonuksia S-tilille, mutta jos käytän niitä, teen sen esimerkiksi matkoilla ja maksan niillä hotellin. Se tuntuu vähän kuin ei joutuisi maksamaan ollenkaan. — Ritva Markkula

— Valtionhotellissa työskentelyn jälkeen ryhdyimme yrittäjiksi. Pidimme Rantahovia Immalanjärven rannalla aina vuoteen 2011 asti. Ja olihan meillä golfkentän kahvila sekä pitopalvelu ja olin tuntiopettajana hotelli- ja ravintola-alan ammattioppilaitoksessa, Markkula luettelee.

 

Paikallisten puolestapuhuja

Parturi-kampaaja Marika Paavoseppä viimeistelee Imatran Prisman Emotionin kampaamossa Ritva Markkulan hiukset juuri sellaisiksi kuin tämä on toivonutkin. Vaikka heidän asiakas-kampaaja suhteensa on varsin tuore, se on hyvin vakaalla pohjalla.

— Kun kävin ensimmäisen kerran Marikan asiakkaana, minun ei tarvinnut mennä kotiin, kastella tukkaa ja laittaa sitä uudestaan, vaan olin siihen oikein tyytyväinen, Markkula kertoo.

Hotellien pääemäntänä ja yksityisyrittäjänä Markkula oli tarkka hankinnoissaan. Samaa periaatetta hän on noudattanut omassakin talouden pidossaan. Kun kampaamon vaihto tuli jokin aikaa sitten ajankohtaiseksi, Markkula päätti kokeilla Imatran Prisman Emotionin kampaamoa. Yhdeksi perusteeksi uuden kampaamon valinnalle olivat Emotionista kertyvät Bonukset.

— Periaatteeni on myös kannattaa paikallista. Jos kaikki haetaan ja ostetaan muualta, käy äkkiä niin, ettei meillä kohta enää ole täällä mistä ostaa, Markkula sanoo.

 

Ritva Markkula tuli vuonna 1987 pääemännäksi Imatran Valtionhotelliin. Viimeiset työvuodet kuluivat yksityisyrittäjänä Rantahovissa, golfkahvilassa, oman pitopalvelun pyörittämisessä ja tuntiopettajana hotelli- ja ravintola-alan oppilaitoksessa. 

Bonusta ja palvelua

Palvelujen hankkiminen paikallisilta yrityksiltä oli Markkulan periaate jo vuonna 1987, kun perhe muutti takaisin Imatralle. Hänelle oli esimerkiksi itsestään selvää, että sähköt ostetaan paikallisesta yhtiöstä.

— Siitä asti olen ollut Imatran Seudun Sähkön asiakas, eikä sähköyhtiön vaihtaminen ole käynyt edes mielessä, vaikka puhelinmyyjät soittelevat ja sellaiseen houkuttelevatkin.

Paikallisuuden lisäksi Imatran Seudun Sähköllä on tarjota Ritva Markkulalle etuja, joita puhelinmyyjät eivät ole pystyneet päihittämään.

— S-Tilini Bonukset karttuu jokaisesta sähkölaskusta. Arvostan myös hyvää palvelua, jota saan meidän paikallisesta sähköyhtiöstämme. Sitä, että jos soitan sähköyhtiöön, minua ei jätetä langalle roikkumaan, vaan oikea ihminen ottaa asiani hoidettavaksi ja lupaa selvittää sen, jos hän ei suoralta kädeltä osaa vastata.

Markkula on viime aikoina pyrkinyt keskittämään ostojaan sellaisiin paikkoihin, joista hän saa Bonusta.

— Esimerkiksi vakuutukset keskitin LähiTapiolaan, ja niistä kertyy vuosittain Bonuksia ihan hyvä summa. Lisäksi pyrin käymään kotini läheltä löytyvässä S-marketissa jo senkin takia, että tutun henkilökunnan kanssa on aina mukava tavata. Se on vähän kuin kyläkaupassa kävisi.

Bonukset ovat Markkulalle nimensä mukaisia.

— Oikeastaan säästän Bonuksia S-tilille, mutta jos käytän niitä, teen sen esimerkiksi matkoilla ja maksan niillä hotellin. Se tuntuu vähän kuin ei joutuisi maksamaan ollenkaan, Markkula naurahtaa.

 

Sähköstä saa Bonusta

+ Bonusta kerryttävän Imatran Seudun Sähkön Ässä-sähkösopimuksen tekee vaivattomasti netissä täyttämällä yhteystiedot osoitteessa bonustasähköstä.fi tai soittamalla Imatran Seudun Sähkön asiakaspalveluun p. 05-683 5209 (ma—pe klo 9—15).

+ Imatran Seudun Sähkö hoitaa loput käytännön asiat asiakkaan puolesta mukaan lukien vanhan sähkösopimuksen lopettamisen.

+ Ässä-sopimuksia on kahdenlaisia

1) Ässä-paketissa sähkössä on kiinteä kuukausihinta. Hinnat alkaen 9,90 €/kk

2) Ässä puolestaan seuraa markkinahintoja, jolloin sähköä saa aina ajantasaisella hinnalla. Kesähinta on 4,69 snt/kWh

 

Imatran Seudun Sähkö Oy

Eekoo