Kaupallinen yhteistyö | K-Rauta

K-Rauta uudistui Kauppias Timo Tersa: ”Meiltä saa täyden palvelun”

K-Rauta uudistui Kauppias Timo Tersa: ”Meiltä saa täyden palvelun”

K-Rauta on uudistunut. Miten uudistuminen näkyy käytännössä, K-Rauta Lappeenrannan kauppias Timo Tersa?

Suurin uudistus liittyy ketjuun kokonaisuutena, kun Rautiat ja K-Raudat yhdistyivät yhdeksi ketjuksi. Lappeenrannan K-Raudassa uudistus näkyy myymälässä sekä markkinoinnissa uutena raikkaampana ilmeenä. Esimerkiksi väritys on muuttunut. Kaiken kaikkiaan tämä on K-Raudan historian suurin uudistus. Markkinointiin on panostettu ja henkilökuntaa on koulutettu sen mukaisesti. Perusarvot sekä palvelulupaus pysyvät pääosin samana. Tavoitteena on tehdä rautakauppa-asioinnista yllättävän helppoa.

Miten uudistus näkyy asiakkaan näkökulmasta?

Kevät polkaistaan käyntiin hyvillä avajaistarjouksilla, jotka ovat varmasti se suurin asiakkaalle konkreettisesti näkyvä asia. Asiakkaalle pyritään tarjoamaan entistä laajempaa valikoimaa niin tuotteiden kuin palveluiden saralla.

Millaisen palvelulupauksen annat asiakkaille?

K-Raudan palvelulupaus perustuu uuteen sloganiin ”yllättävän helppoa”. Tämä tarkoittaa Lappeenrannan K-Raudassa käytännössä sitä, että pyrimme tarjoamaan asiakkaalle täyden palvelun projektin alusta loppuun. Asiakas saa halutessaan meidän kauttamme rahoituksen, työntekijät sekä tuotteet. Rautakauppamaailmassa haastavinta on varmasti myyjälle bongata ne kaikki asiakkaan tarpeet. Monet asiat vaativat hieman aikaa ja selvittelyä ennen kuin sopiva tekijä ja tarvikkeet löytyvät. Palvelulupaus on täytetty, kun asiakas voi hyvillä mielin poistua myymälästä saatuaan ratkaisun ongelmaansa.

Kaupankäynnin muuttumisesta puhutaan paljon. K-Raudalla on kivijalka- ja verkkokauppa? Panostatteko molempiin ja millaiset roolit kivijalalla ja verkolla on?

K-Rauta pyrkii ketjuna koko ajan enemmän panostamaan myös verkkokauppaansa. Kivijalka on kuitenkin monesti vielä se ykköskaupankäynnin väylä. Asiakkaat tarkistavat ja vertailevat verkossa paljon hintoja ja valikoimaa. Tämän takia verkkokauppauudistuksella on pyritty saamaan sivustosta toimiva sekä helppokäyttöinen. Kuitenkin kivijalkamyymälästä löytyy usein verkkokauppaa laajempi valikoima esimerkiksi erikoistuotteista. Kivijalan ehdottomasti suurin valtti on asiantunteva henkilökunta, joka pystyy auttamaan asiakasta. Näppärintä onkin ehkä käyttää näitä kauppoja rinnakkain: tutustua valikoimaan etukäteen verkossa ja tulla myymälään kysymään mallipalaa tai myyjän suosituksia!

Millaisia vinkkejä haluat antaa asiakkaille, jotka tulevat uudistettuun kauppaan?

Tulkaa avoimin mielin. Meillä on kaikilla osastoilla oranssilla i-pallukalla merkitty infopiste, josta varmasti saa apua! Koska tuotevalikoimamme on todella laaja, osaa myyjä varmasti parhaiten auttaa löytämään oikean tuotteen. Kysymällä pääsee pitkälle.

Miten otatte vastaan palautetta kaupasta ja sen palveluista?

Palautetta voi antaa verkossa ”anna meille palautetta” -kyselyn kautta. Luonnollisesti palautetta voi antaa myös suoraan sähköpostilla (yhteystiedot löytyvät verkkosivultamme) tai jättää paperilla info-tiskille. Rakentava palaute auttaa meitä kehittämään omaa toimintaamme ja erityisen mielellämme kuulisimme myös hyvistä asiakaskokemuksista, ne auttavat aivan samalla tavalla!

K-Rauta tarjoaa asiakkaille myös hyviä rahoitusvaihtoehtoja. Millaisia ne ovat?

Asiakas voi halutessaan avata meille luotollisen tilin, jonka taakse syötetään mm. valmiita alennusryhmiä. Monet projektiasiakkaat avaavat tilin ja antavat tiliin käyttöoikeuden remonttia tekevälle firmalle. Näin maalari tai laatoittaja voi käydä noutamassa suoraan asiakkaan laskuun tavarat meiltä myymälästä. K-Rauta tarjoaa myös Pohjola Pankin kanssa yhdessä tehtyä Remonttiraha- rahoituspalvelua. Asiakas voi hakea tuota Remonttirahaa haluamalleen summalle suoraan verkossa (https://www.k-rauta.fi/palvelut/rahoituspalvelu/) ja maksaa ostoksensa itse haluamissaan erissä. Pohjola Pankki tarjoaa hyvät lainaehdot ja ensimmäiset kuusi kuukautta ovat korotonta maksuaikaa, asiakas maksaa vain kuuden euron laskutuslisän per lasku tuolta ajalta ostossummansa lisäksi. Remonttiraha-tilit löytyvät meillä kassalla henkilötunnuksella, joten tuon tilin käyttö on pyritty tekemään mahdollisimman vaivattomaksi ja joustavaksi!

Miten rautakauppabisnes toimii tällä hetkellä? Onko pitkän laman päättymisestä merkkejä?

Muutoskautta eletään. Toisaalta ihmiset haluavat tehdä itse paljon pikku remontteja ja kunnostuksia. Ohjeita ja vinkkejä löytyy paljon mm. K-raudan verkkosivuiltakin. Toisaalta myös ammattimaisiin tekijöihin luotetaan ja kodin kunnosta halutaan pitää huolta. Kuitenkin suurin yhdistävä tekijä kaikille asiakkaille on, että halutaan päästä mahdollisimman helpolla. Oikeat tuotteet kyytiin ja hommiin -meiningillä. Tähän huutoon meillä pyritään vastaamaan tekemällä myymälästä siisti ja selkeä, varmistamalla henkilökunnan riittävyys ja panostamalla mm. noutopihan järjestämiseen niin, että asiakkaan on helppo asioida siellä.

LUE TÄSTÄ K-RAUTA LIITE

Tullitie 2, 53500 Lappeenranta
Puhelin 05 620 811
www.k-rauta.fi