SaiPalle jälleen suurin potti Lappeenrannan markkinointirahoista

Kaupungin jakama rahapotin määrä pysyi ennallaan 38 000 eurossa. Rahaa saa, jos näkyvyys on merkittävää ja valtakunnallista.

Kimmo Metsälä

SaiPan ja liigakiekon näkyvyys on Suomessa ylivoimaista. Cody Kunyk (oik.) ja Ahti Oksanen (17) markkinoivat Lappeenrantaa muiden keltapaitojen kanssa myös Tallinnassa.
SaiPan ja liigakiekon näkyvyys on Suomessa ylivoimaista. Cody Kunyk (oik.) ja Ahti Oksanen (17) markkinoivat Lappeenrantaa muiden keltapaitojen kanssa myös Tallinnassa.

SaiPa saa jälleen suurimman markkinointirahan Lappeenrannan kaupungilta. Liiga-SaiPan osuus 38 000 euron koko potista on 12 000 euroa kaudella 2019—2020.

LUM:n yleisurheilijat saavat 8 000, Catzin naisten korisliigajoukkue 6 000, Veiterän Bandyliigan joukkue 6 000, Pesä Ysien naisten Superpesisjoukkue 4 000 ja NST:n salibandyn B-liigaan pudonnut joukkue 2 000 euroa.

Tukisumma kasvoi SaiPalla (2 000 eurolla), LUM:lla (3 000) ja Veiterällä (1 000) ja pieneni NST:n naisilla (-3 000) ja Pesä Yseillä (-1 000). Catzin euromäärä pysyi ennallaan.

Rästejä ei saa olla

Kaupunki tekee markkinointisopimuksia aikuisten SM-tason urheiluseurojen kanssa. Kriteereinä ovat muun muassa seura yleinen tunnettuus ja kiinnostavuus, yleisömäärä, TV- ja radioaika sekä valtakunnallisten lehtien kirjoitusten määrä.

Kaupunki harkitsee erikseen palkitsemistavan, jos jokin seura saa SM-kultaa tai muuta merkittävää menestystä. Tuki voidaan evätä esimerkiksi dopingrikkomuksen vuoksi tai jos seuralla on liikuntapaikoista maksurästejä.

Uimareilta tuki pois

Ilman markkinointirahaa hakijoista jäivät Lappeenrannan uimarit ja Saimaan judo, jotka eivät kaupungin mukaan edusta sellaista valtakunnallista tai kansainvälistä tasoa, että ne toisivat Lappeenrantaa erityisesti esille valtakunnallisessa mediassa.

Uimarit saivat edelliskauden jaossa 2 000 euroa.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset