Tilaajalle

Kun Mariannen punavalkoraita yritettiin vaihtaa kurvikkaaseen neitoon, kansa ryhtyi boikottiin — Mainossuunnittelija Aimo Vuorinen keksi Lappeenrannan Chymoksella tuotenimet myös Pantterille, Omarille ja Lontoon rakeelle

Nykyään uusien brändien on vaikea lyödä itseään läpi karkkihyllyn valtavassa valikoimassa. 70 vuotta täyttävä lappeenrantalainen Marianne on edelleen yksi karkkihyllyn tärkeimmistä majakkatuotteista.

Chymoksen arkisto

Mariannea on viety ja viedään edelleen myös ulkomaille. Mainos on peräisin 1980-luvulta. Oikealla nuori mainossuunnittelija Aimo Vuorinen, joka Mariannen lisäksi nimesi aikoinaan lukuisia Chymoksen tuotteita ja suunnitteli niille visuaalisen ilmeen.
Mariannea on viety ja viedään edelleen myös ulkomaille. Mainos on peräisin 1980-luvulta. Oikealla nuori mainossuunnittelija Aimo Vuorinen, joka Mariannen lisäksi nimesi aikoinaan lukuisia Chymoksen tuotteita ja suunnitteli niille visuaalisen ilmeen.

Mariannen elinkaari meinasi hienostelun takia loppua lyhyeen. Piparminttua ja suklaata yhdistävän karamellin valmistus oli aloitettu Chymoksella vuonna 1949 ja siitä oli saman tien tullut suosittu herkku. Sotavuosien jälkeen makeannälkä oli kova.