Tilaajalle

Kaukaan koulun kuudesluokkalaiset ohjelmoivat pelien hahmot liikkeelle digikoulussa — ”Varmaan tehdään jokin peli, jossa päästään testaamaan, mitä sinne voi tehdä, että saadaan paljon yksityiskohtia”

Oppilaat opettelivat ohjelmoinnin alkeita seikkailupelejä tekemällä. Ohjelmointi on visuaalista ja helppokäyttöistä.

Kai Skyttä

Maiju Pullinen harjoitteli ohjelmointia maanantaina laittamalla lintuhahmot keskutelemaan keskenään. Tiistaina hän ohjelmoi pelin yhdessä parinsa Josefiina Lavin kanssa.
Maiju Pullinen harjoitteli ohjelmointia maanantaina laittamalla lintuhahmot keskutelemaan keskenään. Tiistaina hän ohjelmoi pelin yhdessä parinsa Josefiina Lavin kanssa.

Erilaiset eläimet, ihmiset ja oliot seikkailivat tiistaina Lappeenrannan Kaukaan koulussa. Kyse oli 6.A-luokan kaksipäiväisen digikoulun huipennuksesta, jossa oppilaat ohjelmoivat pareittain tableteilla seikkailupelin, jossa hahmot liikkuivat, väistelivät vihollisia ja keräsivät esimerkiksi kukkia tai kolikoita. Leikin varjolla oppilaat opettelivat ohjelmoinnin alkeita.

Kommentoidut