Finnkino tiedottaa: ”Pahoittelemme Kino-Aulan ja Nuijamiehen lakkauttamisesta aiheutunutta mielipahaa”

Inka Nordlund

Finnkino pahoittelee aiheuttamaansa mielipihaa Kino-Aulan ja Nuijamiehen lakkauttamisesta. Arkistokuva.
Finnkino pahoittelee aiheuttamaansa mielipihaa Kino-Aulan ja Nuijamiehen lakkauttamisesta. Arkistokuva.

Finnkino pahoittelee mielipahaa, joka on syntynyt elokuvateattereiden Kino-Aulan ja Nuijamiehen lakkauttamisesta Lappeenrannassa.

”Lappeenrannan Kino-Aulan ja Nuijamiehen vuokrasopimuksen päättymisestä” -nimiseksi nimetty tiedote julkaistiin eilen. Eilen Lappeenrannan elokuvateatterien kohtalo nousi myös valtakunnan uutisiin, kun Helsingin Sanomat uutisoi aiheesta. Vastikään aihetta on käsitellyt myös esimerkiksi Kalle Kinnunen Suomen Kuvalehden sivuilla julkaistussa blogissaan.

Tiedotteessa Finnkino kertoo, että heillä oli aito halu ja tahto jatkaa elokuvien esitystoimintaa Nuijamiehen ja Kino-Aulan tiloissa vaihtoehtona monisaliteatterikonseptille. Heidän mukaansa neuvottelut jatkosopimuksen osalta päättyivät kuitenkin tuloksettomina.

Samaten tiedotteessa todetaan, että viranomaiset eivät ole olleet yhteydessä Finnkinoon liittyen vanhojen teattereiden mahdollisiin suojelutoimiin.

Finnkino kertoo varmistaneensa Etelä-Karjalan Osuuspankilta ennen vuokrasopimuksen päättymistä ja irtaimiston siirtoa, onko kiinteistönomistajalla tiedossaan sellaista, joka tulisi ottaa huomioon koskien suojelua. Yhtiö kertoo, että tähän kysymykseen ei ole saatu vastausta.

Nuijamiehen ja Kino-Aulan toiminta päättyi Lappeenrannassa 30. kesäkuussa. Finnkinon toimitusjohtaja Veronica Lindholmia ei ole toistaiseksi tavoitettu kommentoimaan tätä uutista.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.