Imatran vastaanottokeskus pohtii toimia häirintätapausten estämiseksi jatkossa

Imatran vastaanottokeskuksen johtaja Lauri Perälä toivoo, että häirintään syyllistyneiden henkilöllisyys saadaan selville mahdollisimman nopeasti.

— Se on kaikkien etu. Me autamme poliisia kaikin keinoin, jotta tapaus saadaan selvitettyä ja faktat kerrottua ihmisille.

Perälä ei usko, että kukaan vastaanottokeskuksessa pidempään asuneista olisi syyllistynyt häiriökäyttäytymiseen.

— Tilanne on siinä mielessä harmittava, että meille tuli toissa päivänä (tiistaina) 47 uutta asukasta, joita ei ole vielä ehditty opettaa talon tavoille.

Vastaanottokeskuksessa mietitään nyt omia toimia vastaavien tapausten estämiseksi.

— Meidän keinojamme ovat asiakkaiden kanssa käytävät keskustelut sekä henkilöiden siirrot toisiin vastaanottokeskuksiin, kertoo Perälä.

Keskiviikkoillan tapahtumat ovat herättäneet vilkasta keskustelua Facebookissa.

Minna Mäkinen

Luetuimmat