Tilaajalle

Imatran sataman parannustyöt käyntiin lokakuussa — ensi kauden paikkamaksuissa on nousupaineita isojen veneiden osalta: ”Pyrkimys on pitää korotukset mahdollisimman pieninä”, sanoo Ilkka Seppälä

Venepaikkamaksut lyödään lukkoon lokakuussa. Silloin ratkeaa myös, jatkaako Imatran venekerho sataman isännöintiä edelleen.

Minna Mäkinen

Imatralainen Paavo Piiroinen on liikkunut Imatran satamassa ja satamasta jo 60 vuoden ajan. Nykyinen venepaikka hänellä on ollut kymmenkunta vuotta. Siitä hän liikennöi 22 kilometrin päässä olevalle mökilleen Karvasalon Luhtasaareen vähintään joka viikonloppu. Sataman palveluiden hän toivoo olevan sopuhintaisia. — Venepaikat saisivat olla halvempiakin. Vapaa-ajan asioilla ei pidä rahastaa liikaa, Piiroinen toteaa. Hän on vakiokasvo Kolmen ankkurin kahvipöydässä, mutta muita sataman palveluita ei juuri käytä. Piiroisen veneilykausi jatkuu syys-lokakuulle. Vene on talvisäilytyksessä kotipihassa.
Imatralainen Paavo Piiroinen on liikkunut Imatran satamassa ja satamasta jo 60 vuoden ajan. Nykyinen venepaikka hänellä on ollut kymmenkunta vuotta. Siitä hän liikennöi 22 kilometrin päässä olevalle mökilleen Karvasalon Luhtasaareen vähintään joka viikonloppu. Sataman palveluiden hän toivoo olevan sopuhintaisia. — Venepaikat saisivat olla halvempiakin. Vapaa-ajan asioilla ei pidä rahastaa liikaa, Piiroinen toteaa. Hän on vakiokasvo Kolmen ankkurin kahvipöydässä, mutta muita sataman palveluita ei juuri käytä. Piiroisen veneilykausi jatkuu syys-lokakuulle. Vene on talvisäilytyksessä kotipihassa.

Imatran satamaoperaattori New Port Imatra (NPI) aloittaa Imatran sataman parannustyöt lokakuun alussa. Silloin sataman F-laiturin jatkeeksi rakennetaan 150 metriä pitkä aallonvaimenninlaituri. Osia uuteen aallonvaimentimeen saadaan käytöstä poistettavasta J-laiturista.

Tämä artikkeli on tilaajillemme

Tilaajanamme olet aina tervetullut lukemaan sisältöjämme rajattomasti.

Olen jo tilaajaVerkkopalvelun sisällöt kuuluvat kaikille tilaajille.

Tutustu 2 viikkoa maksutta!Tutustu sisältöön verkossa.